Keçe Oyuncak Havuç Yapımı

Havuç..
Aşağıdaki kalıbı nerden bulduğumu bilemiyorum, indirmişim vakti zamanında, kim çizdiyse hakkını helal eder inşallah. Yüz tane baktığım havuçtan bu kalıbı beğendiydim, yapraklarından ötürü 🙂 Havuç kısmının şekli zaten hepsinde aynı. 
Kalıbı A4 ün tamamına çıkarmadım epey büyük olurdu havuçlar. Kullandığım ölçüyle sizde hazır olsun diye kalıbı düzenledim yanına da ölçü koydum. Aşağıdaki kalıbı resim olarak kaydedip direk A4 e çıkartırsanız aynı ölçülerde olacaktır inşallah. Çıktı aldığınızda ölçü kısmını ölçersiniz birebir denk gelirse benim kullandığım ölçülerde kalıbınız basılmış demektir. Siz isterseniz daha büyük de yapabilirsiniz tabi. 
Yapılışı ise,
Havuçları kestikten sonra iki ucunu birleştirip makineyle diktim. Sonra tersini çevirip içini elyaf doldurdum. 
Bu arada yaprakları da hazırlamak gerekli. Büyüklü küçüklü yapraklar kestim, bazılarının sapını uzun tuttum ki simetrik olmasın, doğal görünsün. İsterseniz yapraklara elle veya makineyle dikerek çatallı damarlar çizebilirsiniz, daha orijinal görünür. 
Ağız kısmını iple teyel geçtim, içine yaprakları yerleştirdim ve ipi çekerek büzdürdüm. Yaprakları ağız kısmına sabitleyerek diktim, sağlamlaştırdım. 
Şimdi sıra üstündeki desenleri yapmaya geldi, son aşamamız zaten. Turuncu kalın işleme ipinin ucunu düğümledim, kök gibi görünmesi açısından biraz dışarda ip bıraktım. Havucun en sivri kısmından sokup, istediğim yerden iğneyi çıkararak deseni verdim. En son da yaprakların dibinde biyerde düğümleyip ipi kestim. Böylece ipi kamufle de etmiş oldum. 
Profesyonel fotoğraf makinem olmadığı için görüntülerin kusura bakmayınız efenim.
Bu kadar 🙂
Sevgiyle kalın.

Diğer Keçeden Oyuncaklar için burdan buyrunuz.

Paylaşımım işinize yaradıysa yorumlarınızı esirgemeyin efenim 🙂 

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Pin It on Pinterest