Yün Keçe Nedir? Keçe İğnelemede Neler kullanılır?

Google da dolaşırken bir at görmem ve hayran kalmamla tanıştım yün keçe ile. Zatı şahanelerini şu an baktım bulamadım ama bir o kadar güzel bir at ekledim.

yün keçeden neler yapılır

Adeta gerçek bir at değil mi. Şaşkınlığım ve hayranlığım büyüktü. Sanki hazine bulmuştum. O kadar mutlu olmuştum ki yanıma gelen arkadaşlara gösteriyordum. Sonra neyle yapılmış nasıl yapılmış derken malzemelerini edindim, denemeye karar verdim. Henüz bu atı denemeye cesaret edemedim tabi ki, ama ben de bi kaç şirin farecik yaptım. Fare deyince ıyy dediniz duydum 🙂 Ama şirinlikleri fare olduklarını unutturuyor. Bu arada ne zaman olduğunu bilmesem de at da deneyeceğim, becerebilir miyim göreceğiz, denemesi bedava 🙂

Yün keçeden yaptığım çalışmalara bakmak isterseniz tıklayınız.
Yün Keçeden Yaptığım Çalışmalar

Şimdi sizler için yün keçeyi tanıtma vakti. Belki sizler de denersiniz, belki de denemeye karar verdiniz hangi malzemeler gerekli, ne edinmek lazım ona bakınırken rastlamışsınızdır yazıma, her ne amaçla geldiyseniz hoş geldiniz..

Yün Keçe Nedir? Keçe İğnelemede Neler Kullanılır?

Malzemesi Yündür. Yünün özelliği birbirine geçebilen bir yapıda olması. Yeni yeni ülkemizde popülerleşmeye başladı.
Uygulamada iki yöntemi var;

* Keçe iğneleme (Needle Felting)
* Islak keçeleme yöntemi

Bu yazıda keçe iğnelemeden bahsedeceğim.

Keçe iğneleme (Needle Felting)

Keçe iğneleme yapabilmek için üç şey yeterli;

  • Yün
  • Keçeleme İğnesi
  • İğneleme Padi
keçe iğneleme malzemeleri
keçe iğneleme malzemeleri

Yün keçe : Yün keçe iki renk ve tek renk olarak genellikle 50gr lık paketler halinde satılıyor. Tuhafiyelerde ve hobi marketlerde bulabilirsiniz.

Keçeleme İğnesi : Keçeleme iğnesi ucu tırtıklı özel bir iğne. Tuhafiyelerden ve hobi marketlerden temin edilebilir. Biraz pahalı bir iğne. Paketli olarak satılıyor. İlk denemelerimde bolca iğne kırmıştım.

Ebayde daha uygun fiyata satılıyor. Hem biraz daha kalınlarını da bulabilirsiniz. İlk aşamalarda kalın olan kullanılıp iğnenin kırılma ihtimali düşürülebilir.

yün keçe iğnesi
yün keçe iğnesi

Bu iğnelerin üçlü beşli takılabildiği aşağıdaki gibi bir alet de satılıyor. Tasarımın kaba kısımlarında daha çabuk olmak adına kullanılabilir, detaylarda tekli çalışmanız gerekli tabi. Keçeleme iğnelerinin tekli kullanılabilmesi için de aparat var. İğneyi kolay tutmayı sağlıyor. Tekli aparat ebayden aldığım başlangıç setiyle birlikte gelmişti. İlla bu aparatlara gerek yok, bunlarsız da oluyor.

İğneleme Padi : İğnelemenin üstünde yapılabileceği, iğnenin kolaylıkla batabileceği yumuşak bir zemin. Ebayden aldığım sette sünger gibi bişey vardı. Ben öncesinde köpük bulmuştum köpüğün üstünde de gayet güzel yapılıyor. Hatta yukarda ki resimde de görebilirsiniz köpüğü.
Bir de fırça var, aşağıdaki gibi. Keçe iğneleme için özel satılıyor. Ben almadım, fazladan masraf etmeye gerek görmedim, bilgi olması açısından ekledim.

Keçe iğneleme Nasıl Yapılır?

Keçe İğneleme (needle felting) yünlerin bir araya getirilip, iğnenin batırılıp çıkarılmasıyla yapılır. Bu sayede yün lifleri birbirine geçer ve şekil almaya başlar. Gerisi sizin maharetiniz. Bu şekilde bir çok figür oluşturabilirsiniz.
Sadece figür oluşturmaya değil, kumaşların üstüne desen yapmak için de kullanabilirsiniz yün keçeyi. Mesela ben üzerine yün keçeden çiçek desenleri yapılmış klozet takımı kullanıyorum. Çok hoş görünüyorlar.

Aşağıya örnek projeler ekledim. Bakıp fikir edinebilirsiniz.
Herkese selamlar..

needle felted

Keçe İğneleme ile yapılmış tablo:

yün keçeden neler yapılır

Örnek 3 Boyutlu Proje Pinterestten:

needle felted sheep

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Pin It on Pinterest