TuchExpo 2016 Hobi Fuarı

  Geçtiğimiz pazar (11.12.2016 ) uzun süredir heyecanla beklediğim Tuchexpo hobi fuarına katıldım. Böyle bişeyin varlığından yeni haberim oldu, öğrenince ay ben buna gitmeliyim diye sevinç naraları atıyordum içimden. Instagramda takip ettiğim bir çok kişi de bu fuara ürünleriyle katılacaktı, heyecanlıydım, cumartesi gitmeye niyetliyken elde olmayan nedenlerden ötürü pazara kaldı.

Cumartesi akşamı Beşiktaşta olanlar oldu 🙁 Rabbim ölenlerin mekanını cennet eylesin yakınlarına da sabır versin inşallah. İnsanın içi parçalanıyor lakin elinden bir şey gelmemesi de ayrı üzücü. Neler oluyor dünyaya böyle, neden mazlumlar ölüyor, paylaşılamayan nedir şu sonu olan hayatta, bu hırs neden, insanoğlu anlaşılması zor bir varlık. Rabbim elbet zalimlerin hesabını görecektir.

Ortalık böyle karışınca eşim gitmeme pek sıcak bakmadı, zor ikna ettim birlikte de gitmek istemedim, ilgisini çekmiyor, başımın etini yemesin rahat olayım istedim 🙂 iyi de yapmışım. Fuara katılabilmek için öncelikle online kayıt yapmam gerekiyordu, üç beş basit bilgiyle sitesinden bi kaç gün öncesinden kaydımı yapmıştım. Mekan Şirinevlerde.

TunchExpo Fuarına Nasıl Gidilir: Neredeyseniz metrobüse ulaşın, Avcılar yönüne gidene binin, Şirinevler durağında inin. İndiğiniz yerde Şirinevler-Atakent metro durağını göreceksiniz. Atatürk havaalanı yönüne doğru giden metroya binin. iki durak sonra olması lazım, İstanbul Fuar merkezi durağında inin. Burdan bi 5 dklık yürüyüş yolu var.  (Belki birinin işine yarar:-))

Ben Ümraniyeden gittim, amanın ne kalabalık metrobüs. Üniversite döneminde her gün bu eziyeti çekiyordum, üniversiteyi özledim ama bu kısımları özlememişim 😛 Halime şükrettim, her gün bu çileye katlananlara sabır diliyorum. Zira metrobüse binmek bile bi başarı hikayesi, kaç tane gelip geçti tıklım tıklım diye binemedim. Bindim de o da farklı değildi ya neyse 🙂

Fuara geldim, içerde cihazlardan telefon numarasıyla giriş yapılarak barkodlu bi kağıt çıkarttılar, bu barkodu okutarak içeri girdim.

İçeri girince ne yapacağımı bilemedim, nerden başlasam şaşırdım. Biraz karışık geldi yapısı, takip etmesi daha kolay yapabilirlerdi. İlk dikiş makinelerinin tanıtım standına gittim, değişik ve epey pahalı bir cihazla örnek bir nakış yapıyorlardı. Markanın adını hatırlayamadım lakin fazla teknolojik bir cihaz. Bir programla görselini kendiniz çiziyorsunuz, makineye Usb ile atıyorsunuz. Sizin deseninizi kumaşa işliyor. Çok incelemedim zira ulaşamayacağım bir ciğerdi kendileri, epey pahalı 5 bin 6 bin civarıydı. Zaten çok da işime yaramaz da işte açgözlülük 🙂

Bir çok stant vardı, bez bebekler vardı, instagramdan takip ettiğim bu bebeciklerin gerçeklerini görmek güzeldi 🙂 Tildalara baktım da şöyle bir, değişik bir kumaştan yapılmışlar. Tabi soramadım, belki söylemek istemezler diye çekinik kaldım, elastikimsi bir kumaştı. Yapısını gördüm en azından, kumaşçıya gidince özellikle bir bakarım adı sanı neymiş.

Keçeden yapılmış oyuncaklar, örgü işleri, taş boyamalar, amigurumi oyuncaklar, kağıttan yapılma kolyeler yüzükler, iğne oyaları, boncuktan yapılma bileklikler kolyeler, ağaçtan oyulmuş mini insancıklar, yün keçeden yapılmış aksesuar amaçlı periler ve farklı figürler, keçeden ve kumaştan el yapımı çantalar, polyester boyamalar, minyatür oyuncak evler, dekupaj örnekleri ve daha neler neler. Çoğu hobici ürünlerini satıyordu,

Bunun yanında malzeme satışları da yapılıyordu; yumaklar , boyalar, dekupaj için malzemeler, stencillar, keçeler, polyester nesneler, silikon kalıplar, kasnaklar, ham ahşaplar.

Ücretli ve ücretsiz workshoplar da vardı, ben hiç birine katılmadım ama ıslak yün keçeden şal yapımının bi kısmına tanık oldum amanın ne meşakkatli bir iş.

He bir de ürün tanıtımı için gelip satış yapmayan firmalar da vardı, onların olayını çok anlamadım zira içeri girdiğimizde çok da ilgili değillerdi, satış da yapmıyorlardı. Ne amaçla ordaydılar bilemedim 🙂

Özetle güzel bir gün oldu benim için. Eleştireceğim yönleri; takip etmek zordu, stant kaçırmayayım derken aklım çok bulandı. Aynı yerden çok kez geçtim, umarım stant kaçırmamışımdır, çıktığımda acaba bakmadığım yer var mı düşünmedim değil. Üst ksıımlarda stant numaraları bişeyler yazıyordu ama demekki pek kullanılabilirliği yoktu ki dikkatimi çekmedi ve benim gibi olanlar da vardı konuşurlarken kulağıma çalındı 🙂

Olumlu yanları benim için güzel ve yeni bir tecrübe oldu, bir çok yeni hobi çeşidinin varlığından haberdar oldum. Sanaldan gördüklerimin canlılarını inceleme fırsatım oldu. Aklımda fikirler oluştu. Nerdeyse her stanttan kartlarını aldım, instagramdan takip edeceğim 🙂

4 ü geçiyordu fuardan çıktığımda, kapıdan metroya götüren servis kalkıyordu ona bindim ve eve döndüm. Evden 11 civarı çıktım ve eve gelene kadar neredeyse hiç oturamadım 🙁  Metrobüste ayaklarım ağrımaya başlayınca bu gerçeğin farkına vardım, harbi oturacak yer de vardı insan biraz dinlenirdi dimi be ya, ama hiç aklıma gelmedi 🙂 Bi de bi acıkmışım ki düşman başına, koşa koşa eve geldim, yimeğimi yidim ve günün huzuruyla erkenden uyudum 🙂

Fuarda gördüğüm yeni hobileri tanıtacağım inşallah, videolar da çektim, umarım sakıncası yoktur yayınlamamın. Her neyse, bunlar da yeni bir yayının konusu olsun, zira çok uzattım.

Sevgiler.

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Pin It on Pinterest