Ana içeriğe atla

Yün Keçe Nedir? Keçe İğnelemede Neler kullanılır?

Google da dolaşırken bir at görmem ve hayran kalmamla tanıştım yün keçeyle. Zatı şahanelerini şu an baktım bulamadım ama bir o kadar güzel bir at ekledim.

Adeta gerçek bir at değil mi. Şaşkınlığım ve hayranlığım büyüktü. Sanki hazine bulmuştum. O kadar mutlu olmuştum ki yanıma gelen arkadaşlara gösteriyordum :-) Sonra neyle yapılmış nasıl yapılmış derken malzemelerini edindim, denemeye karar verdim. Henüz bu atı denemeye cesaret edemedim tabi ki, ama ben de bi kaç şirin farecik yaptım. Fare deyince ıyy dediniz duydum :-) Ama şirinlikleri fare olduklarını unutturuyor. Bu arada ne zaman olduğunu bilmesem de at da deneyeceğim, becerebilir miyim göreceğiz, denemesi bedava :-)

Yün keçeden yaptığım çalışmalara bakmak isterseniz tıklayınız efenim :-)
Yün Keçeden Yaptığım Çalışmalar

Şimdi sizler için yün keçeyi tanıtma vakti. Belki sizler de denersiniz, belki de denemeye karar verdiniz hangi malzemeler gerekli, ne edinmek lazım ona bakınırken rastlamışsınızdır yazıma, her ne amaçla geldiyseniz hoş geldiniz :-)

Yün Keçe Nedir? Keçe İgnelemede Neler Kullanılır?

Malzemesi Yündür. Yünün özelliği birbirine geçebilen bir yapıda olması. Yeni yeni ülkemizde popülerleşmeye başladı.
Uygulamada iki yöntemi var;

* Keçe iğneleme (Needle Felting)
* Islak keçeleme yöntemi

Bu yazıda keçe iğnelemeden bahsedeceğim.

Keçe igneleme (Needle Felting)

Keçe iğneleme yapabilmek için üç şey yeterli;
* Yün
* Keçeleme İğnesi
* İğneleme Padi


* Yün keçe : Yün keçe iki renk ve tek renk olarak genellikle 50gr lık paketler halinde satılıyor. Tuhafiyelerde ve hobi marketlerde bulabilirsiniz. 50gr 5TL civarında.

* Keçeleme İğnesi : Keçeleme iğnesi ucu tırtıklı özel bir iğne. Tuhafiyelerden ve hobi marketlerden temin edilebilir. Biraz pahalı bir iğne. Paketli olarak satılıyor. İlk denemelerimde bolca iğne kırmıştım.

Ebayde daha uygun fiyata satılıyor. Hem biraz daha kalınlarını da bulabilirsiniz. İlk aşamalarda kalın olan kullanılıp iğnenin kırılma ihtimali düşürülebilir.


Bu iğnelerin üçlü beşli takılabildiği aşağıdaki gibi bir alet de satılıyor. Tasarımın kaba kısımlarında daha çabuk olmak adına kullanılabilir, detaylarda tekli çalışmanız gerekli tabi. Keçeleme iğnelerinin tekli kullanılabilmesi için de aparat var. İğneyi kolay tutmayı sağlıyor. Tekli aparat ebayden aldığım başlangıç setiyle birlikte gelmişti. İlla bu aparatlara gerek yok, bunlarsız da oluyor.


* İğneleme Padi : İğnelemenin üstünde yapılabileceği, iğnenin kolaylıkla batabileceği yumuşak bir zemin. Ebayden aldığım sette sünger gibi bişey vardı. Ben öncesinde köpük bulmuştum köpüğün üstünde de gayet güzel yapılıyor. Hatta yukarda ki resimde de görebilirsiniz köpüğü.
Bir de fırça var, aşağıdaki gibi. Keçe iğneleme için özel satılıyor. Ben almadım, fazladan masraf etmeye gerek görmedim, bedava yollarla da işimi görüyorum diyerekten:-)

Keçe igneleme Nasıl Yapılır?

Keçe İğneleme (needle felting) yünlerin bir araya getirilip, iğnenin batırılıp çıkarılmasıyla yapılır. Bu sayede yün lifleri birbirine geçer ve şekil almaya başlar. Gerisi sizin maharetiniz :-) Bu şekilde bir çok figür oluşturabilirsiniz.

Sadece figür oluşturmaya deği, kumaşların üstüne desen yapmak için de kullanabilirsiniz yün keçeyi. Mesela ben üzerine yün keçeden çiçek desenleri yapılmış klozet takımı kullanıyorum:-) Çok hoş görünüyorlar.

Aşağıya örnek projeler ekledim. Bakıp fikir edinebilirsiniz.
Herkese selamlar..
needle felted
Kece İğneleme ile yapılmış tablo:


Örnek 3 Boyutlu Proje Pinterestten:
needle felted sheep


Popular Posts

Baby Nest / Bebek Yuvası Yapılışı

Minnak yiğenim Kerem'imiz için kardeşceğizimin abla bana bundan yapar mısın demesiyle haberim oldu varlığından, Güzel de oldu :)  Bu amacla ise baslayip ayni kumasla alt açma bezi ve emzirme yastigi da yaptim.
Bebek yuvası, baby nest, kuş gözü diye adlandırılan mini bebe yatağı. Bebeğin gece yatakta yanınıza aldığınızda ezilmemesini sağlıyor. Tabi yatak gibi de kullanabilirsiniz. Salonda mutfakta bebeğinizi yanınıza alabilirsiniz. Şimdilerde kare olanlarını da yapıyorlar. Kare olanları görünce, kare olanı dikmek daha kolayken neden bu şekilde oval olarak ortaya çıkmış diye düşündüm, şeklinden dolayı anne rahmine benzediğini yorumladım. Bir de küçük ölçülerde yapılıyor, anne karnında bebek dar yerde malum, bebeğe onu mu hatırlatıyor acep diye de ek bir tahmin yürüttüm. Malum bizde de kundak geleneği var, aynı durumdan ötürü. Belki bilmeyenler vardır, kundak bebeğin kendini güvende hissetmesini sağlarmış. Tabi bunun aksini savunanlar da var.
Bunlar benim çıkarımlarım tabi, doğrusun…

Bulut Yastık Yapımı / Dikimi

Arkadaşımın bebesi için yaptıydım. Burası benim için yaptıklarımın günlüğü gibi. Gerçi biraz tembelim ayda yılda bir paylaşıyorum.

Kalıp:

Yaptığım yastığın kalıbını A4 kağıtlarına çıktı alabilecek şekilde çıkardım. Belki büyük yapmak isteyen olur diye büyük şekilde de çıkardım. İki ayrı pdf nin biri benim yaptığım ölçülerde, diğeri ise benim yaptığımın iki katı büyüklüğünde.  Kalıpları isteyenler yorum yapabilirlerse maillerine göndereyim. İsterseniz benim gibi kendiniz de çizebilirsiniz tabi.

Gerekli malzemeler;
* Kalıp ölçüsünde kumaş; kumaş cinsi polar, normal pamuklu kumaş, pazen kullanılabilir. Kumaşın rengi illa beyaz olmasına gerek yok, renkli renkli yapılabilir.

* Boncuk silikon (Gramını bilmiyorum ama göz kararı alabilirsiniz çok gitmiyor)
* İnce keçe
* İşleme ipi


Yapılışı:
1.    Öncelikle gazeteye kalıp çıkardım, kendim çizdim.
Kumaşa yerleştirip kalıbı kumaşa çizdim, çizgiden 1'er cm bırakarak kumaşı kestim. Aynı işlemi tekrar yaptım. İki parça hazırlanmış kumaşımız oldu.…

Alt Acma Örtüsü / Bezi Yapımı

Selamlar olsun herkese,

Babynestten kalan kumaşları değerlendirme volume 2 :)

Kardeşim benden yiğenim için babynest istemişti, ben de daha neler yapabilirim diye araştırırken rastladım alt açma bezine. Çok mantıklı geldi, alt açma bezi hazır paketli kullan at şekilde de satılıyormuş. Tabi tecrübeli anneler bilirler, bendeniz yiğenlerim vasıtasıyla öğreniyorum. Kendi bebeğim ne zamana olur kısmet :-) Nasip olursa ona da dikeceğim inşallah :-)

1 er metreden iki metre kumaş almıştım, babynest, alt açma bezi ve emzirme yastığı üçüne de yetti kumaş. Kumaşın enini tam hatırlamıyorum ama 2.40 olmalı.

Alt açma örtüsünün internette bir cok ornegi yapılmış, ben artı olarak kenarlarını oval yaptim ve ustune vintage desenler kullanarak aplike yaptim. Burda zurafa kullandim, bebek yuvasinda da benzer tarzda olan kaplumbagalari kullanmistim. Aplike yapmayı seviyorum, bir nevi özgürlük gibi geliyor. Alt açma örtüsüne, pratik olsun diye de bir dugme ekleyip, biyeyi kenarlarindan da dikerek ilik yapt…