Kumaşı Nasıl Düzgün Keserim?

Bir dönem mefruşat kursuna gitmiştim, önceden beri ilgim vardı ama bu kurs vesile oldu dikiş makinesi almama. İlk diktiğimiz bir bohçaydı. Bu vesileyle kursta öğrendiğim tekniklerden biri, ip çekme yöntemi. Tabi hoca ilk söylediğinde herkes biliyordu, ben acemi çaylak olarak yeni öğrenmiştim. Benim gibi olanlar için belirtmek istedim. Öncelikle kumaşın kenarlarını temizlemeniz gerekiyor. Kumaş kenarını kesilen yerlerin en kısa yerinden ip çekerek kesip düz hale getiriyorsunuz, sonrasında kumaşı istediğiniz ölçülere göre ölçüp, küçük bir çentik atıp, ip çekerek kesim hizanızı belirliyorsunuz. Bu yöntem daha çok düz dikiş yapacağınızda işe yarar. Kıyafet dikiminde pek işe yaramaz kanımca, kıyafet dikmişliğim yok ama az çok yorum yaptım 🙂

İşte ip çekme işleminin nasıl yapılacağı;

Kumaşın kenarlarını temizleyip, ölçüp kesilecek noktayı belirleyin, görüntüdeki gibi çentiğinizi atın aradan bir ipi çekin, üçüncü resimde gördüğünüz gibi kesim hizası belli olmuş oldu. kesip ilerleyin, istediğiniz kısma kadar aynı işlemi yapın.

Böylelikle düzcene kesiliyor kumaş. Herkese selamlar:-)

 

 

One Comment

Add a Comment

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Pin It on Pinterest